banner

תתעוררו ותבחרו בשינוי

“יש בני אדם שישנים את ימיהם…” (ר’ נחמן מברסלב)

מכירים את זה שהיום עובר בשינה? התלבשתם, יצאתם לעבודה או ללימודים, אבל באמת ישנתם. לא פרצתם, לא פתרתם, לא באמת הצלחתם. סתם הייתם. האכילה מסוגלת להשפיע על היום ולהשאיר אותנו ערניים במהלכו. מה שאנחנו אוכלים משפיע על מידת החיוניות שלנו, ועל היכולת שלנו לעשות הכול הרבה יותר טוב. כשאנחנו אוכלים בצורה לא נכונה אנחנו עלולים ליפול לשינה. הגוף מְתפקד פחות טוב, וגם המוח. האם הרגשתם פעם שבזכות האכילה הנכונה הכול מצליח לכם הרבה יותר?

כשאנחנו רוצים להשיג משהו, או כשעולה בראשנו רעיון מסוים, אנו נוטים להתלהב לפעמים יתר על המידה, מה שעלול לעוור אותנו ולהסתיר מאיתנו את מה שעומד מולנו באמת. לכולנו יש נקודות חוזק וחולשות שאנחנו צריכים להיות מודעים אליהן, וחשוב להבין שלעיתים מה שאנחנו רוצים שיקרה לא תמיד יקרה – בגלל דברים שלא תלויים בנו. לצד ההתלהבות עלינו להיות מציאותיים, ולזכור שהחיים לא תמיד מתגמשים בהתאם לרצונות שלנו.

זו לא תפיסה מחשבתית שצריכה לגרום לכם לעצבות. המציאות הזו היא חלק מהחיים, והיא לא תמיד תאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו רוצים. חשוב שתשקיעו את כל מאמציכם ברצונות שלכם, אך זכרו שלצד ההתלהבות והרצון יש סיכוי לכישלון. זה לא אמור להניא אתכם ממה שאתם רוצים, אלא פשוט להיות בתודעה שלכם. גם אם תיכשלו תדעו שניסיתם לעשות משהו כדי להצליח, וזה חשוב יותר מכל התלהבות רגעית.

  • אכילה טובה, כזו שמספקת את הגוף, מבריאה אותו ומתאימה לאנרגיות שבו, יש להבין ולתכנן מראש – מה אנחנו אוכלים, מתי ולמה. צריך לקחת דף ועט, ולתכנן את יום המחר עד לפרטים הקטנים – גם את ארוחות הביניים ואת תוספת הירק בכל ארוחה. התכנון צריך לכלול גם את המקום ואת הזמן של הארוחה. כך נצליח לדאוג לכך שהארוחה תהיה מתוך ריכוז ומוּדעות למה שנאכל, ולא סתם ‘על הדרך’ בלי לשים לב.
  • תקווה לפני כל ארוחה: דקה לפני שמתחילים לאכול מתכוונים שהארוחה הזו תהיה ארוחה טובה, כמו שתכננו שתהיה. בלי הגזמות, בלי עודפים ובלי ייסורי מצפון.
  • כמות: הארוחה צריכה להיות במידה. כשאנחנו מגזימים, גם בדברים הטובים, זה שוב מרדים אותנו. כשאנחנו אוכלים במידה, ואפילו מפסיקים לפני תחושת השובע, אנחנו נשארים חדים וערניים להמשך יום יעיל.

אתם יודעים, לפעמים התעוררתם לרגע ואתם רוצים לעשות שינוי. ברגע כזה של התעוררות חפשו מיד חבר או תמיכה אחרת שיתנו לכם יד. הרגע הזה הוא רגע מכונן, וצריכים בו עזרה כדי להתקדם באמת. אותו הדבר כלפי חברים שלכם: כשאתם מרגישים שהם ברגע של התעוררות – תנו להם יד. אכילה נכונה תעזור לגוף לעבור את היום באנרגיות הנכונות, ולא מתוך שינה. בידינו להפוך את היום ליום, ולהשאיר את השינה לשעות הלילה. שנה חדשה זה הזמן להתעורר!

“כדי לעשות שינוי רציני לא מספיק לעשות כמה צעדים מהירים” (מיכאל מלכיאור)

 

נגישות
Whatsapp icon
Whatsapp icon נשמח לשמוע ממך
דברו איתי וואטסאפ