banner

קח החלטה להתחלה חדשה

התחלה חדשה – שנה חדשה. אף פעם לא מאוחר להצליח לרזות

“שינוי אינו מתחולל ללא גרימת אי-נוחות, אפילו אם השינוי הוא מרע לטוב” (ריצ’ארד הוקר)

בואו נעשה מה שטוב לנו. זהו אחד ממשפטי העידוד המרוממים ביותר, כי הוא פשוט נכון. אתם יכולים לעבוד על כל העולם, אבל לא יכולים לרמות את עצמכם. אם לא תקפידו לשמור על עצמכם, על הבריאות הנפשית והפיזית שלכם, אתם תפסידו מכך. בואו נבחן בצורה מדוקדקת את דפוסי האכילה שלנו, ונודה בטעויות ובהזדמנויות שהחמצנו לצמיחה אחרת בתהליך ההרזיה. נתחיל את התהליך באיתור הדפוסים שהובילו אותנו לטעות, ולאחר מכן ננסה לבדוק מהן הסיבות שהניעו אותנו לעשות זאת.

למה אנחנו לא אוכלים בצורה מסודרת? למה אנחנו דואגים לכולם ולא לעצמנו?

הטיפים של חלי ממן לראש השנה יצירתי, מוצלח, רזה ומלא בהזדמנויות ליישם את מה שלמדנו כל השנה:

  • המזווה מצויד במזונות טובים שקַל להצליח איתם. יש קופסאות לאחסון השאריות ויש מקום עבורן בקצה המקרר או במגירות. במרכז המקרר יש ירקות ופירות, וכשפותחים רואים אותם.
  • את העוגה מקפידים להשאיר עטופה במקרר. אם לוקחים חתיכה – מחלקים לכולם, עוטפים חזרה, מחזירים למקרר ורק אז יושבים לאכול. עם צלחת פירות בצד.
  • כפות ההגשה קטנות והכלים לא גדולים. גם הצלחות והכוסות לא ענקיות.
  • בתחילת הארוחה נמצאים על השולחן רק מים וירקות. לאחר שהגשנו את שאר המאכלים מעבירים אותם לשיש. אם זה לא מתאים – אפשר לכסות אותם במכסה. נסו לא לשבת ממש מול כלי ההגשה.
  • על השיש אין אוכל, רק פירות.
  • את החטיפים והמתוקים שמים במקום שקבענו בארון – למעלה. לשם הם גם חוזרים אחרי שהגשנו מהם בקערות קטנות.

מומלץ להיות כל הזמן בתכנית של חלי ממן, לא רק בשעות העבודה או בימים ראשון עד חמישי. נסו לדייק גם בשעות הערב ובסופי שבוע, כדי שלא תמצאו את עצמכם משמינים ולא מרזים. בכל מצב יש הזדמנות לצעוד קדימה אל עבר היעד – כל פעם צעד קטן קדימה.

ערכו רשימה של יעדים קטנים וזמינים (מחמאה, בגד חדש, ריצת מרתון).
מה יהיה ברשימה שלכם בשנה הקרובה?

  • לא להגיע רעבים. אכלו לפני ארוחת החג ארוחת ביניים מקדימה.
  • לא ליפול סתם. העדיפו את המטעמים המיוחדים של החג על פני המזונות המוּכרים.
  • אוכל בריא. ותרו על המטוגנים והיצמדו לתבשילים צלויים ומאודים. אכלו הרבה ירקות.
  • להיזהר מנוזלים. העדיפו יין אדום יבש ולא יין מתוק, שתו מים ומשקאות דיאט.
  • תרבות אכילה. אכלו לאט, הניחו את הסכו”ם מדי פעם. שוחחו עם היושבים לצִדכם.
  • עיסוקים. עזרו למארחים, זה מותיר רושם טוב ומרחיק אתכם מהשולחן.
  • שאריות. חלקו את השאריות או ארזו מיד בכלים אטומים והכניסו עמוק למקרר.
נגישות
דברו איתי וואטסאפ