banner

חג החנוכה- חג של אור

“צריך שכל איש יבין וידע שבתוכו דולק נר, ואין נרו שלו כשל חברו, ואין איש שאין לו נר”

 על פי הקבלה, בדיוק בתקופה הזו יש חלון נדיר של הזדמנות משמעותית מאוד לזַמֵּן ניסים לחיינו. על פי הקבלה יש ארבעה סוגי ניסים שאנו יכולים ליצור בחיינו – על ידי שינוי המוּדעוּת וזווית הראייה שלנו על הדברים שמתרחשים. גם על תהליך ההרזיה שאנחנו כל כך רוצים.

 

נס של עשייה חיובית: לכל אחד מאיתנו יש יכולת מופלאה להתבונן על כל דבר בחיים כהזדמנות ולא כמכשול, להתייחס אל הטעויות כאל פנסים שמאירים לנו את הדרך לנס הגדול שנמצא בדרך אלינו, אל החלום להיות בלי עודף משקל. ניסים לא קורים סתם. אנו אחראים להם על ידי כך שאנו מעלים את המודעות, מתפתחים ומשתנים תוך כדי תנועה. אם הם אינם קורים – זה משום שקפאנו על שמרינו ולא עשינו שינוי.

נס של בומרנג: לכל אחד מאיתנו יש יכולת להסיר אלמנטים שליליים מהחיים על ידי לקיחת אחריות על המעשים ועל הפעולות שלנו, על ידי הבנה שההתנהגות שלנו היא זו שמביאה עלינו תוצאות לא רצויות. הרזיה, למשל, תלויה רק בנו! חוק הסיבה והתוצאה קובע שכל מה שאנחנו שולחים במחשבה, ברגש או במעשה, חוזר אלינו כמו בומרנג.

נס של מנע: לכל אחד מאיתנו יש יכולת לזהות את כל הדברים הלא-רצויים שלא קרו לנו – כי מנענו אותם ברגע האחרון. הדרך להתחבר לניסים מסוג זה היא להוקיר את הדברים המובָנים מאליהם בחיינו ולהתחבר למה שיש לנו. למשל: להודות על השפע של הירקות, הפירות והמוצרים הידידותיים שעוזרים לנו בתוכנית, על המשפחה והחברים המדהימים שמקיפים ומלווים אותנו לכל אורך התהליך…

נס של זירוז: הגיע הזמן שנגרום לתהליך ההרזיה להתרחש. זה יקרה אם נבחר להיות אקטיביים, ליזום דברים ולהיות בתנועה קדימה כל הזמן. לכו נגד הטבע שלכם ונגד האוטומט שלכם. הפעילו כוח התנגדות, שנו את נקודת המבט שלכם. התחדשו, עשו דברים בצורה שונה ממה שאתם רגילים.

קצת טיפים מעשיים לחנוכה:

  • קבלו החלטה שבמהלך כל החג תאכלו סופגנייה אחת בלבד, רק כשהיא חמה, טרייה ומעוררת תיאבון. אם חרגתם ממה שתכננתם ונראה לכם שהדיאטה אבודה – אל תתייאשו! חזרו מיד לתפריט הרגיל, שתו הרבה מים, ומיד אתם שוב על הסוס.
  • מתארחים בערב הדלקת הנרות? תכננו את היום כאילו אתם הולכים לשמחה משפחתית. החליפו בין הארוחות בהתאם לצורך, ואל תדלגו על ארוחות. זכרו שאם תגיעו רעבים – שום כוח רצון לא יעזור לכם לעמוד בפני הפיתויים.
  • צאו לצעדות יומיות. הן נועדו אמנם לשרֵפת קלוריות, אך יש להן גם השפעה מרגיעה. חוץ מזה, הן מרחיקות אותנו מאזורי הסכנה.
  • הילדים רוצים סופגניות? צאו איתם לקונדיטוריה ואל תכניסו מוקשים הביתה. מומלץ מאוד לא לאפות בבית, כי אז בדרך כלל אוכלים יותר.
  • נסו לצמצם את אכילת המטוגנים ואף להימנע מהם. העדיפו תחליפים שאינם פחות טעימים, ויאפשרו לכם לעבור את החג בלי תחושת פספוס.
  • כשמכינים לביבות ושאר מטוגנים, אפשר לגרד קישואים עם תפוחי האדמה או במקומם. אפשר להוסיף פטרוזיליה, ביצה, תבלינים ואפילו פירורי לחם. מטגנים את זה בטפלון עם תרסיס שמן או שמן מדוד, או אופים בתנור. מתקבלת פשטידה נהדרת או מאפינס.
  • חשבו איזה טעם אתם רוצים לחוש בסוף החג – טעם של ניצחון, או טעם של סופגנייה? טעם של אכזבה או טעם של סיפוק?
נגישות
Whatsapp icon
Whatsapp icon נשמח לשמוע ממך
דברו איתי וואטסאפ