banner

הרזיה: דרושה לך משמעת

המשמעת הזו דרושה לך בתהליך הרזייה מוצלח…

המשמעת יוצרת את הקפדנות, את השיטתיות, את כוח ההתמדה, את הסבלנות ואת היסודיות הדרושים כדי להצליח וכדי לשמור על דפוסי האכילה הנכונים לאורך שנים.
המשמעת מובילה לבהירות משום שהיא מחייבת אותנו להיות כנים, אמִתיים ויסודיים. ברגע שאנחנו יודעים בדיוק מה עלינו לעשות, קל לנו להיות נחושים.
נחישות מחייבת אותנו לבחור בִּמקום לברוח מהחלטות, גם אם הן קשות.
בחירה מובילה למחויבות, משום שזו בחירה מתוך בחירה ולא מתוך אילוץ או כפייה.
מחויבות מובילה באופן בלתי נמנע להצלחה, משום שכשאנו מחויבים למשהו לחלוטין – נצליח בו בסופו של דבר.

“משמעת היא כמו מרגלת סמויה שמטרתה היא לשחרר… לא להגביל…”

מי שחושב שניתן להיות מפוזר וחסר משמעת ועדיין להצליח בחיים – פשוט טועה. אנשים רבים מצליחים גם בלי משמעת, אבל הם אינם מחזיקים מעמד זמן רב ותמיד נופלים בנקודה מסוימת.

אי הצלחה מתחילה מפיזור ומבלבול.
הפיזור מוביל בדרך כלל לבלבול, משום שכאשר אין סדרי עדיפויות, כשאין סדר וכשאין מטרה ברורה, החיים מתערפלים ומתבלבלים.
בלבול מוביל לאמביוולנטיות – רוצים ולא רוצים, אוהבים אבל גם לא אוהבים, טוב אבל גם רע. במצב אמביוולנטי אף פעם אין הכרעה ברורה: הכול אפשרי אבל שום דבר לא אפשרי.
אמביוולנטיות מובילה לבריחה מהכרעות ומהחלטות.
בריחה מהחלטות מובילה לוויתור על המטרות ועל החלומות האמִתיים, ומשם הדרך לאי הצלחה בהרזיה היא בלתי נמנעת.

איפה נחוץ סדר בתוכנית שלך ? איפה נקודות הקושי המרכזיות? מדוע הן נגרמות? האם אפשר למנוע אותן מראש? האם חשוב לך התהליך לכל החיים?

טיפים כיצד להצליח גם במסעדות ובאירועים:

  • משקאות – העדיפו משקאות כמו מים עם לימון ונענע, חלב דל שומן, תה לא ממותק או קפה על בסיס מים.
  • תחילה ירקות – רצוי לפתוח את הארוחה עם מרק או סלט ירקות חינמיים (לא מתובל) כדי למלא את הקיבה בסיבים תזונתיים שיתרמו לתחושת השובע. בקשו את הרוטב בנפרד כדי להשתמש בדיוק בכמות המתאימה לכם.
  • מנה עיקרית – בחרו מנה עיקרית כמו כולם (פרגית, חזה עוף, קבב, דג) אך בקשו תוספות של ירקות בכמות גדולה יותר מפחמימות (פחות אורז, פסטה, תפוח אדמה וכו’). העדיפו מאכלים שהוכנו באידוי, באפייה או על האש על פני טיגון או הקפצה בשמן. בחרו מנות קטנות או בינוניות, או התחלקו במנה עם אדם נוסף (לרוב המנה שוקלת 300 גר’ ואילו אנחנו צריכים 150 גר’ בצהריים). נסו להתרחק ממסעדות של ‘אכול כפי יכולתך’ או ממזנון חופשי.
  • קינוחים – אם אתם ממש רוצים קינוח, נצלו את המנה המותרת ותיהנו כמו שצריך. אפשרות נוספת היא להסתפק בכפית אחת. הרי אנחנו מכירים את כל הטעמים…
  • הניחו את הסכו”ם לפעמים – לא חייבים להיות כל הזמן בעמדת התקפה על המזון. אפשר להניח לפעמים את המזלג והסכין ולפטפט או להקשיב. זכרו לשתות הרבה מים במהלך הארוחה.

 

נגישות
דברו איתי וואטסאפ